Останні пару тижнів інтернет переповнений запитами на інвайт до загадкової закритої соцмережі Clubhouse. Особливої популярності мережі додало приєднання Ілона Маска до рядів її користувачів, а також його запрошення Путіна прийняти участь у дискусії в одній з віртуальних кімнат Clubhouse.
Розглянемо, що ж це за мережа, та які в неї перспективи.
Clubhouse - це аудіомережа, де користувачі підписуються один на одного і дискутують у віртуальних кімнатах на різні теми. Можна бути пасивним учасником дискусії, а можна стати одним зі спікерів, попросивши право голосу в одній з кімнат, або організувавши власну. Стати користувачем Clubhouse можна лише за запрошенням (як декларували на початку), інвайти навіть продавали))). Але зараз став популярним інший спосіб – реєструєшся у соцмережі, інші користувачі бачать повідомлення про це і хтось зі знайомих апрувить приєднання. Платформа стала стрімко набирати популярність в кінці 2020 року - початку 2021 року. У січні вона залучила $ 100 млн інвестицій і отримала оцінку в $ 1 млрд.
Із позитивного
Із негативного
Clubhouse порівнюють із радіо, тільки в онлайн форматі. Проте, людський діалог – це не найкращі фонові звуки. Діалог вимагає у пасивного слухача певних емоційних ресурсів і з часом приводить до втоми. А якщо слухати не уважно і лише як фон, то діалог приносить менше задоволення, аніж музика.
Чи вийде у Clubhouse стати успішним проєктом і чи несе він якусь довготривалу цінність для користувачів? Чи все закінчиться так само, як у його попередників – Quora та Spaces, які так і не здобули популярності?
Коли пройде хайп і люди стомляться від довготривалих дискусій, Clubhouse цілком може стати додатком, який просто вісить на екрані смартфону. А втома від нього цілком може статися, оскільки Clubhouse – не першочерговий ресурс, який вирішує інформаційні запити. Сюди приходять із бажанням щось нове почути. На це треба мати вільний час. Ще й добре сприймати аудіоформат, оскільки перевагу віддають здебільшого візуальному контенту. Та і нове постійно генерувати надскладно, тож дискусії підуть по колу про одне й те саме і ця мережа може припинити задовольняти жагу користувачів до новенького.
Та і коли пандемія скінчиться, спраглі до особистого спілкування люди скоріш за все закинуть мессенджери та додатки не першої потреби. Чи вийде Clubhouse хоча б на окупність до того часу, - питання відкрите.