Маркетинг консалтингових послуг: навіщо він потрібен та коли без нього не обійтися

Якщо ви знаєте представників бізнесу, які вважають, що у них все добре і нові ідеї росту та розвитку для них не актуальні, такому бізнесу загрожує неминучий крах. Адже спритні стартапи та могутні корпорації наступають на п’яти. Це однозначно.

А якщо компанія помічає, що деякий час вона перебуває у так званому затишші, то їй саме час замовити маркетинговий консалтинг. Це особливий вид консультаційних послуг.

Їх мета – збір аналітичних даних про компанію і розробка на цій основі спеціальних рекомендацій для росту і розвитку бізнесу. Іншими словами, якщо в компанії певний час не можуть «нащупати» точки росту, «загрузли» в операційці, то настав час шукати тих, хто зможе об’єктивно поглянути на стан справ.

Цілком можливо, що саме в цій ситуації з’явиться нагода побачити діяльність своєї компанії з висоти пташиного польоту.

Мета і завдання консалтингу

Мета консалтингу – допомога в організації правильної служби маркетингу компанії (структура, мотивація, вибір персоналу), налаштування взаємодії відділу маркетингу з підрозділами компанії, розподіл і погодження функціоналу маркетингу з функціоналом інших служб компанії. А ще – коригування змісту і стилю роботи служби маркетингу.

Для того, щоб по-справжньому допомогти компанії, яка потребує підтримки і, можливо, супроводу, фахівцям необхідно:

  • провести маркетингові дослідження (зануритися в бізнес клієнта, вивчити сильні і слабкі сторони продукту, знайти точки росту тощо);
  • обов’язково мати власний досвід розробки і реалізації успішних маркетингових стратегій;
  • усвідомлювати, що маркетинговий консалтинг не зобов’язаний розробляти створення і реалізацію маркетингової стратегії клієнта (буває, що консультант може порадити, які інструменти інтернет-маркетингу можна використовувати, продемонструвати перспективи розвитку на прикладах певних компаній-конкурентів, запропонувати спільно сформувати план активностей);
  • акцентувати увагу клієнта на тому, що реалізація такого плану лягає на плечі саме внутрішньої команди маркетологів або аутсорс-команди;
  • завчасно попередити клієнта, що якщо відділ маркетингу клієнта чи аутсорс-команда не налаштовані на зміни, то робота консалтингового агентства – це марно витрачені кошти.

На останок – розпочинаючи співпрацю з клієнтом, спробуйте зрозуміти, що спонукало його звернутися до ваших послуг:

  • Виникла потреба у визначенні цілей і завдань для подальшого зросту і пошуку напрямків розвитку;
  • У нього є сайт, але він морально застарів, є чи відсутня діджитал-стратегія;
  • Чи є проблеми у взаємодії з клієнтами: клієнти відмовляються від замовлення;
  • Рекламні кампанії запущені, але не приносять бажаного результату;
  • Терміново потрібні нові ідеї і напрямки розвитку;
  • Дилери «викручують руки» бізнесу, вимагають зниження цін, погрожують піти до конкурентів.

Маркетинговий консалтинг – це реальна допомога компанії у становленні успішної бізнесової компанії.

Основні етапи маркетингового консалтингу

  1. Аналіз бізнесу замовника та створення стратегічного плану з мінімізації можливих ризиків і запобігання їм.
  2. Розробка стратегії щодо ринкового просування компанії, цінової політики, збуту товарів чи послуг, розширення асортименту та цілісного позиціонування компанії на ринку.
  3. Робота над збільшенням лояльності клієнтів та опрацювання ефективних методів відносин з новими та постійними споживачами товарів чи послуг компанії.
  4. Опрацювання та створення найбільш ефективної та прибуткової дистрибутивної системи.
  5. Консультації з кадрових питань: підбір та навчання персоналу. Аналіз існуючих підрозділів та їх ефективності роботи з подальшими рекомендаціями щодо усунення виявлених проблем.
  6. Проведення робіт зі створення бренду або ребрендингу, рекомендації щодо рекламного просування компанії в офлайні та інтернеті. Розробка слоганів, назв, медіапланування та створення іміджу для товарів чи послуг.

Таким чином, маркетинговий консалтинг – це послуга з консультування керівників компанії або окремих підрозділів у сфері просування бізнесу, бренду, продукту, послуг та комунікацій з клієнтами. З її допомогою можна покращити показники продажу та збільшити кількість лояльних клієнтів!

Контакты

  • Адрес:ул. Саперно-Слободская, 10, офис 87, Киев, Украина
  • Email:info@ibs.in.ua
  • Телефон:+38(067)447-31-43
  • Телефон:+38(044)227-61-04
to top icon