Якщо ви знаєте представників бізнесу, які вважають, що у них все добре і нові ідеї росту та розвитку для них не актуальні, такому бізнесу загрожує неминучий крах. Адже спритні стартапи та могутні корпорації наступають на п’яти. Це однозначно.
А якщо компанія помічає, що деякий час вона перебуває у так званому затишші, то їй саме час замовити маркетинговий консалтинг. Це особливий вид консультаційних послуг.
Їх мета – збір аналітичних даних про компанію і розробка на цій основі спеціальних рекомендацій для росту і розвитку бізнесу. Іншими словами, якщо в компанії певний час не можуть «нащупати» точки росту, «загрузли» в операційці, то настав час шукати тих, хто зможе об’єктивно поглянути на стан справ.
Цілком можливо, що саме в цій ситуації з’явиться нагода побачити діяльність своєї компанії з висоти пташиного польоту.
Мета і завдання консалтингу
Мета консалтингу – допомога в організації правильної служби маркетингу компанії (структура, мотивація, вибір персоналу), налаштування взаємодії відділу маркетингу з підрозділами компанії, розподіл і погодження функціоналу маркетингу з функціоналом інших служб компанії. А ще – коригування змісту і стилю роботи служби маркетингу.
Для того, щоб по-справжньому допомогти компанії, яка потребує підтримки і, можливо, супроводу, фахівцям необхідно:
- провести маркетингові дослідження (зануритися в бізнес клієнта, вивчити сильні і слабкі сторони продукту, знайти точки росту тощо);
- обов’язково мати власний досвід розробки і реалізації успішних маркетингових стратегій;
- усвідомлювати, що маркетинговий консалтинг не зобов’язаний розробляти створення і реалізацію маркетингової стратегії клієнта (буває, що консультант може порадити, які інструменти інтернет-маркетингу можна використовувати, продемонструвати перспективи розвитку на прикладах певних компаній-конкурентів, запропонувати спільно сформувати план активностей);
- акцентувати увагу клієнта на тому, що реалізація такого плану лягає на плечі саме внутрішньої команди маркетологів або аутсорс-команди;
- завчасно попередити клієнта, що якщо відділ маркетингу клієнта чи аутсорс-команда не налаштовані на зміни, то робота консалтингового агентства – це марно витрачені кошти.
На останок – розпочинаючи співпрацю з клієнтом, спробуйте зрозуміти, що спонукало його звернутися до ваших послуг:
- Виникла потреба у визначенні цілей і завдань для подальшого зросту і пошуку напрямків розвитку;
- У нього є сайт, але він морально застарів, є чи відсутня діджитал-стратегія;
- Чи є проблеми у взаємодії з клієнтами: клієнти відмовляються від замовлення;
- Рекламні кампанії запущені, але не приносять бажаного результату;
- Терміново потрібні нові ідеї і напрямки розвитку;
- Дилери «викручують руки» бізнесу, вимагають зниження цін, погрожують піти до конкурентів.
Маркетинговий консалтинг – це реальна допомога компанії у становленні успішної бізнесової компанії.
Основні етапи маркетингового консалтингу
- Аналіз бізнесу замовника та створення стратегічного плану з мінімізації можливих ризиків і запобігання їм.
- Розробка стратегії щодо ринкового просування компанії, цінової політики, збуту товарів чи послуг, розширення асортименту та цілісного позиціонування компанії на ринку.
- Робота над збільшенням лояльності клієнтів та опрацювання ефективних методів відносин з новими та постійними споживачами товарів чи послуг компанії.
- Опрацювання та створення найбільш ефективної та прибуткової дистрибутивної системи.
- Консультації з кадрових питань: підбір та навчання персоналу. Аналіз існуючих підрозділів та їх ефективності роботи з подальшими рекомендаціями щодо усунення виявлених проблем.
- Проведення робіт зі створення бренду або ребрендингу, рекомендації щодо рекламного просування компанії в офлайні та інтернеті. Розробка слоганів, назв, медіапланування та створення іміджу для товарів чи послуг.
Таким чином, маркетинговий консалтинг – це послуга з консультування керівників компанії або окремих підрозділів у сфері просування бізнесу, бренду, продукту, послуг та комунікацій з клієнтами. З її допомогою можна покращити показники продажу та збільшити кількість лояльних клієнтів!