Що ж таке маркетинг і яка його роль в умовах сучасних ринкових відносин.
А відповідь проста – маркетинг потрібен для збільшення обсягу продажів і, відповідно, прибутку. Термін «маркетинг» походить від слова market (з англ. – ринок), і містить у собі розуміння 3х базових речей:
Як виробляти? Для кого виробляти? Скільки виробляти?
Ці 3 речі є основою існування компаній на ринку.
Проаналізувавши історію, ми бачимо:Заглянемо в історію. Найяскравіший приклад того, що буде, якщо фірма на прислухатиметься до маркетингу - це розпад СРСР. У цей період не просто зупинилося усе виробництво, а й повністю змінилися принципи господарювання, змінилася вся ринкова структура. В економіці, де геть не думали про ринок і бажаннях споживача, раптом з'явилися чисті ринкові відносини. І саме в цей період активного розвитку набув один з основних економічних чинників - підприємницькі здібності. І значно краще в той період почували себе прості приватники, яким легше підлаштуватися під нові умови, ніж великі негнучкі виробництва.
Зараз на підприємствах існують відділи маркетингу. І якщо відділ маркетингу дійсно працює, то його рішення мають вагомий вплив на виробничий процес, аж до закупівлі матеріалів, до дизайну упаковки.
Оскільки цей відділ досліджує та аналізує наступне: ринок, структуру попиту, трендові компоненти, регіональну специфіку ринку, поведінку цільової аудиторії, етапи прийняття рішення ЦА, діяльність конкурентів.
Маркетинг став одним з найвагоміших чинників прибуткового ведення господарства, тобто маркетинг як раз і дає відповіді на ті три головних питання, які стоять перед будь-якою організацією: Як виробляти? Для кого виробляти? Скільки виробляти?